torsdag 12 januari 2023

Big Jim + Repro = Crappy Shit!

 


Om man bortser från inlägget som jag gjorde på självaste nyårsafton innehållande ett uppslag från en gammal Okej-tidning så blir det här 2023 års första inlägg. I ärlighetens namn så var jag bra berusad när jag postade bilden från Tillbaka till framtiden 2 så den text som jag då försökte plita ner blev så jäkla dålig och så full av stavfel så jag gav upp till slut upp och postade istället endast bilden. Det har nog aldrig hänt tidigare här på bloggen.
Blev inget vackert och var inget uttömande avsked av 2022 men inlägget verkar dock ändå ha dragit en del läsare vilket är kul.

Annars blir det här ett snabbt och irriterat inlägg om en Facebookgrupp som jag först verkligen verkligen gillade men som jag idag slutligen lämnat; Big Jim the official adult collectors

Det här hade kunnat bli en hur bra grupp som helst för de av oss som gillar Mattels Big Jim-figurer och till en början var det också så. Idag fick jag dock slutligen nog och lämnade gruppen då reproälskandet till slut blev för mycket. Uppenbarligen så gillar Big Jim-”samlarna” i den gruppen nytillverkade fuskdelar så till den milda grad att dom öppet applåderar varandras faketillbehör och dessutom tipsar om var man hittar mer nytillverkade delar. 
Reprolådor, reproetiketter, reprodelar, hemmamålat, hemmagjuten skit som jag inte riktigt förstår varför man samlar, om man nu inte vill lura andra att man säljer riktig vintage förstås. 
Lite som att samla frimärken men istället för äkta märken så tar man och printar ut kopior på sin skrivare för att sätta i sitt frimärksalbum. 
Om ni letar delar till era figurer så se för böveln upp för säljare som huserar i Big Jim the official adult collectors för risken att bli lurad på konfekten är tyvärr ganska hög där inne. 

Ha en fortsatt bra kväll. 

Repro? Vad fan är repro?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar