söndag 29 januari 2023

Bolt Action - Japanese Army (del 3)

Det här går ju hur sakta som helst. 
Jag skyller det på att jag haft osedvanligt dåligt med hobbytid. Får hoppas på att detta ordnar upp sig under kommande veckor. 
Jag har visserligen ingen brådska. Jag satte 2023 som min deadline och vill jag spela Bolt Action så har jag andra arméer att använda. 

De 12 figurer som jag satte ihop senast har blivit grundmålade med svart sprayfärg vilket jag oftast föredrar när jag målar gubbar. Kanske onödigt jobbigt i jämförelse med vit eller grå primer men då jag valt en relativt ljus färg för uniformer så tänkte jag att den svarta färgen lugnar och dämpar ner det hela en grad. Dessutom tycker jag att det svarta underlättar skuggningen på figurerna. 

Nästa steg blev att lägga på ett lager av Vallejos Japanese uniform. Precis som jag befarade så täcker ett lager ganska dåligt så det blev först två lager och sen ännu ett med en gnutta ljusare toner (2 del Japanese uniform plus 1 del Bone White). 
Härnäst blir det dags för detaljmålning vilket jag tycker är den roliga biten. Tyvärr har jag inte haft mer tid vid målarbordet så jag får istället sikta på att visa lite resultat i kommande inlägg. 



Jag har dock köpt mig en Army book för Japan och även en box Japanese Support Group. 
Boken kommer väl till hands när det kommer till att se vad jag kan plocka ut till min kommande styrka samt se vilka värden, regler och poäng allting har. 

Support Group boxen består av metallfigurer som kommer användas i min armé. 
Ett Medium Mortar team, Ett MMG team, 2 officerare, 1 Medic, 2 spotters/observers samt en Kempeitai som är en slags Politisk militärpolis vilket jag inte kände till innan jag köpte arméboken. 
Ser verkligen fram emot att sätta igång med det hela. En veckas semester hade definitivt inte varit fel just nu! 

Ha en fortsatt bra helg och tack för att ni läser! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar