lördag 2 oktober 2021

Bolt Action - Ny Svensk nätbutik

Snabbt inlägg med lite reklam för en nyöppnad nätbutik med fokus på figurer, terräng, färg och tillbehör som rör WWII, Kalla kriget och WWIII-stuff. 

Dahlborg’s Battles ser onekligen ut som ett bra och intressant ställe för oss som exempelvis målar saker för Andra Världskriget. 

Dahlborg’s Battles Hemsida

Jag tycker att det är grymt trevligt med fler Svenska inköpsställen för exempelvis Bolt Action. Sedan Brexit så har jag nästan helt tänkt bort UK som inköpskälla pga moms och tullavgifterna. Jag har letat upp ett par butiker inom EU som också har Warlord Games i sitt sortiment men inte hunnit testbeställa där ännu. Här hemma har det än så länge främst varit Alphaspel som hållt flaggan högt med ett fantastiskt brett och djupt sortiment av allt inom spel men jag tycker det känns riktigt bra att nu ha fler intressanta inköpsställen för min favorithobby. 


Om du är nyfiken på att börja spela Bolt Action så kommer här ett kortfattat tips från min vän Peter: 

”Ni kanske vet detta redan men köper man en låda med 30 figurer och en låda Support Group  så har man en bra grund för en arme. 

Support lådan: 2 officers, 1 medic, 1 observera, 1 MMG, 1 medium mortar. 

30 figurslådan: 2 squads a 10 man. 1 Sniper team, 1 AT-rifle team, Light mortar team, 4 extra.

Om man köper dessa 2 lådor så kostar de ca 500:-”


Med ca 500kr kommer man inte speciellt långt om man är nyfiken på många andra spelsystem (ingen nämnd ingen glömd). Visst tusan vill du kanske ha mer och fler saker till din BA-armé men ovanstående exempel räcker för att komma igång och testa spelet. Bortser man från spelandet så räcker innehållet i de båda askarna dessutom till många trevliga hobbytimmar. 



Som sagt, det blev ett snabbt inlägg men jag ville ha ut budskapet om Dahlborg’s Battles till er som kanske funderar över någon ny hobby så här på höstkanten. 

Själv så kommer jag ägna helgen åt att måla väggar istället för gubbar. 

Ha en trevlig helg och tack för att ni läser! 


Edit: Jag har nu lagt min första order hos Dahlborg’s och jag har bara positivt omdöme att lämna. Snabb leverans och bra förpackat! Rekommenderas varmt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar