onsdag 20 januari 2021

Tenngjutning - 1992

 I det här lilla broschyrbladet från Prince August ser vi det aktuella formutbudet 1992. När jag var barn så var det mest Karoliner som vi gjöt i tenn men här ser man ju tydligt att utbudet utökats med mer och fler inriktningar. Det var långt senare som jag själv fick reda på att det även fanns formar för fantasyfigurer men det är aldrig något som jag testat på. Tycker faktiskt att dom ser hyfsade ut och måste ju vara toppen för den som snabbt vill bygga upp en ny fantasy-armé. Nästan så att man blir sugen på att skaffa sig ett par stycken. :)





Från AB Jan Edman        

  

2 kommentarer:

  1. Jag har testat och om du vill testa själv så säg till. Jag har ett antal formar. :) Kul att vi delar samma intresse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mest nyfiken och försöker egentligen att inte att ge mig in i några nya hobbies. 😊
      Har ju fullt upp att måla gubbar till de spel dom jag redan pysslar med.
      Men jag gillar minnena som dyker upp för mitt inre när jag tittar i broschyrer som denna och Prince August gjutformar är definitivt nostalgi för mig. Minns den speciella doften av dom. 🙂

      Radera