onsdag 6 januari 2021

Dagens Warhammer-bild (1991)

Vilken kass titel på dagens inlägg! Precis som att den här slöfocken kommer posta en bild per dag! Det finns främst två anledningar till att det inte lär hända; 1-jag har inte tid och 2-bloggen kommer svämma över av Warhammer-bilder. Både ni och jag får nog allt hålla till godo med en oldhammer bild lite då och då istället.

Dagens bild kommer hur som helst från baksidan av White Dwarf nr 144 och är en sådan där bild som en yngre version av mig själv dregglade över ett antal gånger! Spelar inte någon roll hur många gånger som jag tittat på den här bilden, jag hittar nya detaljer mest hela tiden.   

Perrys nya snygga Empire-figurer mot Wayne Englands löjligt fina Dvärg armé. Här märker man ju exakt hur mycket bröderna Perry inspirerades och "smög" in historiska element i form av dräkter, rustningar och annat gottis rakt in i hjärtat av GW:s fantasyspel.  


Ha en fortsatt bra dag! 


(Vän av ording vet att jag inte började med figurspel förrän 1992 men det hindrade mig inte från att köpa äldre nummer av Vita dvärgen när jag väl kommit igång).            

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar