fredag 18 november 2022

Action Team - Hard Rock 1975

 

Det var EXAKT en sådan här figur som min Mamma köpte till mig när vi besökte Tottes i Hurva någon gång sent 70 eller tidigt (före 82) 80-tal. Han var så jäkla cool och jag lekte väldigt mycket med honom ihop med mina andra Action Team och Big Jim-figurer. Vid samma tillfälle köpte jag en outfit till honom som bestod av en orange polotröja, mörkblå långbyxor, svarta lågskor samt en kaffemugg (!) i silverfärgad plast. Det hela kostade nog inte så många kronor. 


Tottes var en lågprisbutik som låg i det lilla samhället Hurva och dit åkte man några gånger per år för att shoppa billiga saker. För egen del var det leksaker som gällde. Dom sålde t.o.m. plastsoldater trots rådande regler och rekommendationer om att inte göra så. Visserligen var gubbarna bootlegs och gjutna i stenhård plast men vem hade råd att vara kräsen?  

Så här cool ser Hard Rock ut med sin käcka och moderiktiga overall. 

Nåväl, en komplett Hard Rock actionfigur består av: orange overall med dragkedja och Action Team logga på vänstra bröstet, svarta låga kängor, axelhölster samt en pistol. De flesta figurer ur denna serie antingen är eller är i behov av restring då de gummisnoddar som höll ihop kroppsdelarna under åren torkat och gått sönder. 

16:75 på Obs varuhus. Rätt hyfsat pris! 


Ha en fortsatt bra dag och tack för att ni läser. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar