onsdag 30 november 2022

Bolt Action - Rubicon models Beeps

Lite hobbyprat kan väl passa bra nu när julen och förhoppningsvis lite extra ledighet närmar sig. 🙂

Rubicon models är en tillverkare som bla gör byggsatser i plast som passar alldeles utmärkt för att användas till Bolt Action. 
Storleken på deras fordon är 1/56 dvs samma storlek som Warlord Games. 
Modellerna är av hög kvalite och oftast ingår det extra delar för att kunna bygga alternativa varianter av det fordon som förpackningen avser. Jag har nu byggt ett antal av deras alster och även om jag inte var helnöjd med den allra första (Tiger 1) så har jag ändrat uppfattning och ser numera deras byggsatser som riktigt bra alternativ till Warlords dito. 
Passformen är god och oftast innehållet satserna fler delar än ex de från Italeri. 

Jag har i huvudsak beställt mina Rubicon modeller via 
Dahlborg’s Battles  eller Alphaspel  som har helt ok prissättning och framförallt snabb leverans via DHL.


Den här lilla lastbilen var enkel att bygga och kommer med olika options för vad man vill bygga. 
Grundmodellerna heter Dodge WC51 och WC52. 
Till detta kan man välja att ha den öppen eller täckt med suflett. Det ingår tre stycken Amerikanska soldater; förare, passagerare och en som kan bemanna en kulspruta. Figurerna från Rubicon är lite smalare än de från Warlord Games men jag har inga större problem med det. Ibland byter jag dock ut figurernas huvuden mot extra från WG då Rubicons huvuden är så smala och blanka och ofta utan anletsdrag. Nästan så att dom påminner lite om en skyltdocka. 






Jag är nöjd med min nya ”Beeps” som jag tror kommer fungera bra både för mina US Marines och de US Army-gubbs som jag målar parallellt med mina andra hobbyprojekt. 

Ha en fortsatt bra dag och tack för att ni läser på min blogg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar