lördag 17 december 2022

Bolt Action - Warlord Games M3 Stuart

För (ett ganska bra) tag sedan införskaffade jag mig en M3 Stuart till min Bolt Action US Marines armé. Det finns även en M5 Stuart utgiven men till de listor som jag hittills spelat med så har det hela tiden endast varit  M3 som gällt så det kändes bättre att gå på den även om det kanske inte är hela världen i partier med ”friendly games” att komma med ”fel” modell när det är dags för spel. 


Som ni kan se på baksidan av asken så kan man med hjälp av den här byggsatsen sätta samman flera olika varianter av Stuarts. 




Momentet där larvfötterna ska sättas på plats var det i särklass tristaste delen av det här bygget. Det känns nästan lite ålderdomligt med den här lösningen på avsnittet larvfötter. Okej att det på 90-talet fungerade när man satte samman en Imperial guard Chimera från Games Workshop men nuförtiden finns det så mycket bättre lösningar på det. 

Som vanligt kör jag med en svart grundmålning och sen börjar det roliga med att måla allt. Återigen så tycker jag att larvfötter och hjul är det tråkigaste att sätta färg på. Samtidigt så är det ett tacksamt jobb för det man missar går att täcka över med lera och smuts. 

Dekalerna var inte superlätta att sätta fast mycket på grund av den begränsade och lite runda ytan på tornet. Är ändå hyfsat nöjd med resultatet. 

Ska man ge sig på en betygssättning på det här kitet, något som jag normalt sett inte gör, så får det bli en 3,5 på en 5-gradig skala. Priset är okej men en del av bygget kändes onödigt ”pilligt”. Bruksanvisningen var något begränsad och känns även den äldre i sitt utförande om man jämför med några av de som ingår till nyare byggsatser från Warlord Games. Om jag någon gång tycker mig behöva ännu en Stuart så hade jag prövat Rubicon models M5 version. 

Ett stort plus är att det finns gott om möjligheter till att bygga varianter till Amerikanska, Brittiska och Sovjetiska arméer. Som exempel så får du tank commanders till alla tre länder. Vagnen säljs även i 3-pack vilket brukar vara ett ganska prisvärt alternativ och där har man ju även möjligheten att bygga de olika versionerna. 





Ha en fortsatt bra dag! 
Hoppas att ni får mycket hobbytid i jul! 🎅 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar