fredag 30 oktober 2020

Smurfar - Katalogbild 1978

Snabbt inlägg med en lika snabbtagen bild från en leksakskatalog från 1978. 

Jag älskade Smurfarna när dom gjorde sitt bejublade intåg i de Svenska leksaksbutikerna! Man ville ju ha alla men det gick ju förstås inte. Oftast fick jag välja en figur och hade jag tur kunde det bli en Supersmurf. Sotaresmurfen var min favorit av dessa och han placerades alltid på taket på min blå Smurfstuga. Undrar om jag som barn blev inspirerad till det från den här katalogsidan? Sittsmurfen, han som sitter på den gröna bänken, var den som "på min tid" var absolut svårast att få tag i. Undrar om det var likadant för alla eller om det endast var en lokal företeelse? 



Ha en fin helg och tack för att ni smurfar min blogg! 😊



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar