fredag 18 augusti 2017

Smurfprat - playset 40030

I slutet av 70-talet exploderade Smurfhysterin hos mig och mina kompisar.
Allt blev Smurfigt; tröjor, tavlor, väggalmanackor, pussel, frukostflingor, klistermärken och inte minst Smurfarna själva i form av de små figurerna i plast.

Och visst tusan lektes det med alla dessa små gubbar, playsets och tillhörande svamphus.
Både inne och utomhus.
Ett av de där seten som jag verkligen ville ha var tillbehörspaket nr 1 (40030).
Detta innehöll följande; 1 stege (för kort för det stora huset), 1 skottkärra, 1 bord, 1 bänk samt två små pallar.
Det var allt.
Verkligen inspirerande tillbehör.



Nåja nu var det ju faktiskt så att vi barn tyckte detta set var toppen och givetvis fick möblerna en central placering i de små Smurfbyar som vi byggde upp.

Som vuxen kan man ju se att detta var ganska billigt producerade plastklumpar som snabbt slängts ner i en färgglad pappask vars framsida var prydd av möblerna samt massa andra saker som (naturligtvis) inte ingick i köpet.

Idag kan jag inte tänka mig att dessa är speciellt svåra att hitta.
Tycker mig se dom ganska ofta på Tradera för en hyfsat billig peng.
Men det är klart, man kan ju i princip köpa hur många som helst av dom.
Alla 100 smurfar (är nog betydligt fler idag) kan ju inte samsas om ett enda möbelset!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar