torsdag 3 augusti 2017

Struntsnack: Photobucket slängs nu i soptunnan..!

Innan Facebook tog över den roll som nätforum tidigare hade så använde jag och många av mina samlarkollegor en fotodelningstjänst som heter "Photobucket".
Det var en gratistjänst där man kunde ladda upp sina bilder och dela dom med sina vänner på bla diverse forum.
Då sidan är nedlusad av reklam och pop-up meddelanden så misstänker jag att PB tjänade hyfsat på sina annonser som hade en potentiell publik på ca 100 miljoner registrerade medlemmar.
Nu vill Photobucket ha betalt för denna tjänst och har därför utan förvarning slutat dela alla de bilder som deras kunder under åratal valt att lägga upp på deras sida i syfte att dela dom med sina vänner på webben.
I runda tal ca 400 us dollar/år vill dom ha.

Jag valde att avsluta mitt medlemskap hos dom på direkten och jag hoppas att fler väljer att göra samma sak.
Av ovanstående anledning så kan det därför finnas en del länkar på denna blogg som inte längre fungerar.
Jag jobbar givetvis på att ersätta dessa länkar så att ingen stackare ska råka förvilla sig in på Photobuckets snikna sida fler gånger.

Länk till artikel ang Photobucket
Annan link som behandlar ämnet
Mer läsning...



Bild som inte är uppladdad via Photobucket.
Mest för att det är så tråkigt med ett inlägg utan bilder... :)






  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar