måndag 4 mars 2024

Reklam - Star Wars glass 1984

Den berömda och beryktade Star Wars-glassen från Hemglass kommer vi väl alla ihåg, eller hur? 
Som en av de sista nördarna som fortfarande öppet, inför både jämnåriga tjejer och killar, visade ett intresse för Stjärnornas krig sent 1984 så minns jag självklart glassen. Den var för mig lika självklar som att den nya Star Wars-tidningen skulle köpas så fort den fanns i handlarnas tidningsställ. 
Jag minns däremot ingen Darth Vader-mask i plast men jag var kanske helt enkelt ”för stor” för sådana saker eller så sviker minnet mig. 


Jag kan ärligt säga att jag inte kan beskriva hur den smakade men jag minns att den svarta var min favorit av de båda.  
Nåväl, trots att det fortfarande fanns coola figurer kvar i butikerna så kändes det ändå åtminstone i min värld som att Star Wars nu sjöng på den sista valsen. 
De flesta av mina kompisar lekte inte längre med leksaker och just i det här intresset kunde jag emellanåt känna mig relativt ensam. 
Jag tror faktiskt att jag endast hade en kompis kvar som fortfarande ville leka med Star Wars men även han försvann något år senare iväg mot andra intressen så som mopeder, tjejer, snus och öl. 
För egen del så hade jag föredragit fler glassar och kanske tom en sådan där Darth Vader-mask. 

Ha en bra dag och tack för att ni läser! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar