söndag 23 oktober 2022

Bolt Action - Rubicon Models Crusader tank

Någon frågade mig om lite bilder på den Crusader stridsvagn som jag målat upp till mina Brittiska ökenråttor. Det var flera år sedan som den blev färdig men visst kan den få ett eget inlägg på min blogg. Idag den 23:e oktober är det dessutom 80 år sedan slaget vid El-Alamein (andra slaget vid El-Alamein) inleddes så det passar ju riktigt fint med ett sådant inlägg just idag.  

Lekte ganska mycket med pigmentpulver på den här modellen men det syns dåligt på bilderna. Överhuvudtaget är jag inte så bra på att pyssla med pigmentspulver. Jag har aldrig blivit riktigt klok på hur jag ska få det att se ”lagom ut” och samtidigt få det till att sitta kvar ordentligt men ändå inte försvinna när jag lackar modellen. Antar att det är som vanligt, övning ger färdighet? 


Har alltid gillat den här stridsvagnens utseende. Den låga profilen med den speciella formen på tornet som är fullt av stålnitar gör att den ser så vansinnigt elak ut. 


Köper ofta fordon för att dom är snygga och betydligt mer sällan för att dom är bra att använda i spelet, i det här fallet (givetvis) Bolt Action. Crusader MKIII är dock helt ok. 145 Points regular och beväpnad med en 6-pdr medium AT Gun gör att den kan vara användbar även i lite mindre partier.

Damage value på 8+ är väl den största nackdelen men för så låga points kan man ju inte få allt. 

Modellen är i plast och kommer från Rubicon Models vars modeller finns hos både Dahlborg’s Battles och Alphaspel. 


Ha en fortsatt bra helg och tack för att ni läser. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar