torsdag 12 augusti 2021

Warhammer 40k - Rhino Mk1 1988

Ett litet blogginlägg om en av de mest ikoniska byggsatserna till Warhammer 40.000. 
Känns som att det här borde vara den mest sålda plastbyggsats som GW någonsin gett ut. 

Den där Postern.? Hur såg den ut? Jag kan i skrivande stund faktiskt inte hitta några bilder alls på den. Fanns den ens med i boxen? 




Rhinon började ges ut i 3-pack (!) till ett väldigt förmånligt pris så det var nog inte hela världen om man ville konvertera en vagn till ett helt annat fordon eller behövde något coolt att bygga terräng av. När jag gav mig in i 40k-världen några år senare så fanns den tyvärr endast i singelpack och då till ett något högre pris. 😊



Älskar att se att 1988 spelade det mindre roll både till kvalite och färgschema hur saker och ting var målat. Här var det endast fantasin som satte gränserna. 
Visst, alla kan idag fortfarande måla på det sätt som dom själva önskar men jag tror ändå att fler senare, mig själv inkluderad, i större utsträckning målade efter de färger som var rekommenderade för de Space Marine chapters som fick egna codexböcker så som Blood Angels, Ultra Marines, Dark Angels mfl.  

Hur som helst så blev Rhinon senare utbytt mot en nyare version. Den var heller ingen dålig byggsats men jag måste ändå säga att det fortfarande är något speciellt med den gamla utgåvan. Som tur är så har jag kvar några av mina gamla vagnar av Mk1. 
Dom är ju inte direkt några skönheter men charmen finns definitivt ändå där. 😊

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar