torsdag 22 juli 2021

Perry Miniatures - Plastic Mercenaries 1450-1500

Börjar dagens post med att be om ursäkt för låg aktivitet här på bloggen. Har haft fullt upp och sommarvärmen har ju inte direkt gjort att jag varit superpigg på att sitta inne framför datorn och skriva om toys och andra nörderier. 😊
Dock jobbar jag nu på samma gång med tre lite längre inlägg (tre helt olika ämnen) så senare i höst blir det något lite mer att läsa för de av er som orkar vänta. 

Fram tills dess tänkte jag bara visa upp vad jag jobbat med innan värmen satte in sin fulla kraft. Jag skaffade mig nämligen en box av Perry Miniatures Mercenaries European infantry 1450-1500.
Lådan innehåller delar för 40 figurer i plast och jag måste säga att jag är imponerad. 


Jag vet egentligen inte vad jag ska använda dessa till då jag i nuläget inte spelar något där dom passar in. 
Jag bestämde mig därför för att basa figurerna individuellt för att dom ska kunna användas till flera olika spelsystem. Warhammer Fantasy Battles eller Erehwon kanske? Min tanke var att måla dom i lugna och lite neutrala färger så kan dom kanske även användas som bondesoldater efter 1500-talets första hälft? 
Flaggan gjorde jag själv med inspiration från SVT-dokumentären Stockholms blodbad-Kampen om tronen som just nu ligger att beskåda på SVT Play. 



Asken köpte jag via Alphaspel som precis som vanligt inte behövde mer än ett dygn på sig att leverera den hem till mig.
Skönt med en Svensk leverantör som har ett så brett sortiment och snabba leveranser. 
Jag lovar, jag är INTE sponsrad av dom men sköter man sig så bra som Alphaspel gör så ska man f-n ha beröm!
Deras breda soriment av både spel och tillbehör gör att jag mer än gärna gör gratisreklam för dom. 
(Om du önskar kolla in deras sortiment så klicka här: Alphaspel ).

Ha en fortsatt bra dag och tack för att ni läser!
(Trots en tillfällig frånvaro av nya inlägg) , :) 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar