tisdag 27 juli 2021

Dagens Warhammer-bild 1993

För att fira helgens spännande rykte angående Warhammer: The Old World så slänger jag in en klassiker från White Dwarf nr 160 1993. Om ryktena stämmer, vilket ändå känns mer troligt just nu, så ska det gå att använda alla gamla pjäser från de äldre versionerna av Fantasy battles i den nya kommande versionen av spelet. Vi som är något äldre och var med redan på den gamla goda GW-tiden ser med försiktig optimism fram emot detta släpp och blir det så bra som det nu ryktas om så lär jag flyga på en startbox/regelbok ganska omgående. 

         

Även om jag inte är överförtjust i samtliga av figurerna på den här bilden så älskar jag ändå upplägget, terrängen och färgerna. Av figurerna på bilden så klappar mitt hjärta lite extra för Orc Rock Lobbern på kullen samt enheten med Kevin Adams fantastiska Goblin Warriors. Sen så känns ju Marauder-Jätten så "lagom" i storlek. Man ser tydligt att det är en jätte utan att han tar över brädet fullständigt. Dom där trollen är ju inte heller fel.      

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar