måndag 14 juni 2021

Flames of War - KV-1 tank

Ibland eller t.o.m. väldigt ofta så har jag flera projekt igångsatta på mitt målarbord. Oftast målar jag på figurer eller fordon för Bolt Action som är det spel som jag helst spelar. Vid sidan om det så arbetar jag på gubbar till Warhammer/Erehwon, Napoleonics, Black Powder Epic, Romare till SPQR eller något helt annat som jag gillar. Jag har även en viss kärlek för 15mm pjäser till Flames of War men den sista tiden så har dom fått stå åt sidan till förmån för något av ovanstående pjäser/spel. 

För många år sedan så köpte jag 5 askar med KV1:or från Zvezda. Det här är enkla och väldigt billiga pjäser helt i plast. Som så många gånger tidigare så byggde jag ihop dom men sedan blev dom bortglömda. Tror att jag tröttnade dels för att piggarna till tornen på vagnarna lätt bröts av och dels för att reglerna till FoW förändrades. Nåja, nu några år senare så hittade dom till slut fram till målarbordet. De trasiga tornen löste jag genom att byta ut plastpiggarna mot magneter. 

Dom fick en snabb grundmålning med svart sprayfärg och sedan var det bara till att börja måla. Jag kan känna att när det kommer till skalor som 15mm så behöver man inte lägga hur mycket tid som helst på detaljer om man inte tvunget vill. Även om pjäserna inte vinner några målningstävlingar så ser det ändå okej ut på spelbordet vilket alltid är det viktigaste för min del. 


Hur som helst, det var kul att återigen slutföra något till Flames of War. Det hinner gå massor av tid mellan projekten men rätt vad det är så kommer dom till nytta. 

Tack för att ni läser och ha en fortsatt bra sommardag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar