tisdag 14 maj 2013

Projekt # 2 (eller 345 om jag ska vara ärlig) - NB1 Great Spined Dragon 1984 (Part 1)


Troligtvis blir detta sommarens hobbyprojekt!
Blir det så att jag inte kommer ha tillräckligt med tid över så låter jag honom ligga kvar i sin låda.
Den här pjäsen förtjänar inte att stressas iväg med, då låter jag hellre bli att bygga och måla den!

Det här var en av de första figurerna jag skaffade mig efter det att jag hade upptäckt hur mycket gamla fina figurer och modeller det fanns på Ebay.
Ända sedan jag först såg en Great Spined Dragon i ett nummer av White Dwarf så ville jag ha tag i en!
Kunde inte allas förstå att den var så förbenat svår att hitta på 90-talet och varför den inte fanns att hitta genom exempelvis mail order eller i någon spelbutik.
Att den runt 1992-93 redan hade utgått hade jag nog inte accepterat eller ens trott på.
Nåväl nu är det 2010-tal och tack och lov finns det begagnade saker på Ebay!




Baksidan av mallen till Drakens vingar visar en kommande serie med C30 Amazons (nej inte Volvo-bilar)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar