lördag 4 maj 2013

Flames of War - Early Afrika

 
 
Slänger upp några bilder från ett gammalt parti med FoW som jag och mina vänner spelade för ett ganska bra tag sedan.
För mig var det första gången som jag testade en armé i Early och dessutom första gången på ett ökenbord.
Jag tog hand om Tyskarna och det jag minns allra bäst är hur förbenat svårt det var att få hål på min motspelares Brittiska stridsvagnar.



De trupptyper som jag hade mest nytta av var infanteriet som jag lät ta skydd i en klunga med hus i mitten av spelbordet.
Därifrån fick dom utmärkt läge för sina MG:s och lyckades till slut få stopp på en anfallsvåg av Brittiska ökenråttor.
Flyget (premiär även där) gjorde också en del skada men kunde inte påverka utgången av slaget speciellt mycket.
Som vanligt när jag spelar FoW så blev det även den här gången ett oavgjort resultat.



Mitt minne sviker mig kanske något och de flesta av bilderna från slaget är borta så blir det ingen riktig Battle Report av det här inlägget.

En sak minns jag i alla fall och det är att det var ett väldigt roligt parti med ett av nina favoritspel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar