fredag 28 april 2023

Bolt Action - Japanese Army (del 7)

Äntligen fick jag möjlighet att måla klart min andra infanterienhet som jag behöver till mitt Japanska projekt! 


Har haft jäkligt dåligt med hobbytid vilket givetvis är en klar nackdel när man målar figurer och ska få ihop tillräckligt med saker till en armé. 

Jag har visserligen också hunnit spela ett parti Bolt Action vilket som vanligt var jäkligt kul. 
Jag och en kompis spelade med US Marines och vi mötte två spelare som spelade med Japaner. 
Det hela var en landstigningsoperation och det var otroligt jämt men US drog till slut det längsta strået. 

Hur som helst, nu har jag två klara egna enheter med Japanskt infanteri och grunden till min styrka är nu lagd. Jag roade mig med att skapa en armé utifrån det jag har uppmålat för att se hur långt jag kommit och om jag plockar ut regular troops så blir det 425 poäng. 
Jag har förberett mer saker som just nu står och tittar på mig från målarbordet så jag tror inte att det blir några problem att nå 750 points innan nyår men vi får se. 

Listan uträknad med hjälp av fantastiska Easy Army.com



Ni får ha en trevlig helg och glöm nu inte bort att bygga och måla era figurer om ni får tid över! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar