tisdag 4 april 2023

Bolt Action - Japanese Army (del 6)

Det har redan blivit dags för del 6 i min följetong om en ny Bolt Action-armé. 
Hade verkligen önskat att jag hade haft mer att rapportera om i det här ämnet men min hobbytid har helt enkelt inte riktigt räckt till under den senaste månaden. 
Förutom lite andra projekt som jag får berätta om vid annat tillfälle så har jag åtminstone fått färdigt en Kempeitai politiskt officer som kom i den supportbox som jag ju köpte för en tid sedan. 
Jag var först lite osäker på vad jag skulle använda en sådan till men han kan kanske vara bra att ha. 
Funderar så småningom på en enhet med sådana där bambubeväpnade soldater så kanske kan han hålla ordning på dom? 




Jag har även målat färdigt ett Medium Mortar team från samma supportbox. Känns som att mortars passar in både historiskt och i spelet. Att ha möjlighet att lobba granater mot exempelvis din motspelares artilleri är inte fel. Nu kan jag även få användning av den spotter som jag målade upp för ett tag sedan. 

Nästa steg blir att fortsätta på infanterienhet nr 2. 
Dessa är åtminstone grundmålade och jag ska snart börja med alla detaljer på dom. 

Jag har än så länge valt att inte lägga tid på några tyngre supportvapen eller fordon. Målet är att först och främst få ihop en spelbar styrka med så små medel som möjligt. Givetvis kommer jag framöver stärka upp min nya armé med några tyngre pjäser men det får som sagt komma längre fram. 



Ha en fortsatt bra dag och tack för att ni tog er tid! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar