onsdag 13 december 2017

Star Wars - Fransk leksaksreklam 1981

Idag är det ju inte bara Lucia utan också Svensk biopremiär av den nya Star Wars-filmen The Last Jedi.
Detta blir alltså del 8 i Stjärnornas Krig-sagan och äntligen kommer vi att få se Luke Skywalker på bioduken igen (nej jag räknar inte hans tysta uppenbarelse i The Force Awakens som en riktig återkomst).
Spännande är bara förnamnet och återigen blir det aktuellt med ett litet biobesök där jag kan drömma mig bort till en galax långt, långt borta.



Dagen till ära så publicerar jag här en reklamsida ur en Fransk tidning från 1981.
Dödsstjärnan som vi ser i bild hade ju bara varit en dröm för mig att få tag i under de där åren som jag lekte med Stjärnornas Krig-gubbarna.
Jag och mina kompisar brukade istället bygga upp dödsstjärnans ljusa och långa korridorer med hjälp av vanliga böcker.
Böckerna från Kalle Ankas bokklubb fungerade alldeles utmärkt till detta då dom var lagom stora och inte så tunga.
Om man fällde upp boken och placerade den med ryggen uppåt så kunde man bygga sig en rejäl rymdstation med hangarer för skepp, korridorer och givetvis den obligatoriska fängelsehålan!
Det enda som blev lite jobbigt var de gånger som man testade att lägga på några böcker som tak vilket ofta slutade med att alltsammans trillade ihop över figurerna.

Nåja, nu får jag sluta drömma och istället försöka fixa en biobiljett till premiären.
Om inte det går får jag väl stanna hemma och "städa" bland barnböckerna istället!
Det kunde ju faktiskt också varit kul!  
Var la jag nu dom där figurerna..? 



     
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar