fredag 19 maj 2023

Bolt Action - Japanese Army (del 9)

Snabbt inlägg så här innan helgen.

Fick imorse färdigställt det första fordonet till min Japanska Bolt Action-armé.
Jag köpte Warlord Games byggsats som finns att köpa i de flesta välsorterade spelbutiker och bestämde ur detta att bygga mig en (tittar på min fusklapp); Type 97 Kai-Shinhoto Chi-Ha.
Denna skapelse är i spelet en Medium tank bestyckad med en Medium Anti-Tank Gun och som kan ge mina Japaner lite välförtjänt punch mot fiendens bepansrade fordon.
Den motsvarar ungefär en Tysk Panzer III:a och sådana har jag många positiva minnen av från diverse spelpartier under åren som gått.



I ärlighetens namn så har den varit färdigbyggd i 5-6 veckor nu och lite småsurt tittat på mig från sitt hörn på skrivbordet när jag istället lagt nästan allt krut på att måla mitt infanteri. 
Det var därför riktigt befriande när jag äntligen kunde börja måla på min stridsvagn då det alltid är skönt att blanda typen av saker man målar exempelvis Infanteri - HQ - Mortar - infanteri etc så det inte blir så slentriant och tråkigt att måla. Jag avskyr så kallad fabriksmålning och är dessutom värdelös på det. 



Nåväl, jag är nöjd med mitt monster (allting är relativt) och jag kan nu lägga ytterligare 155 poäng till min arme :) 
    
 
   




Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar