tisdag 14 mars 2023

Bolt Action - Japanese Army (del 5)

Det har dessvärre inte hänt så mycket med mina planer för en Japansk armé till Bolt Action. 
Tidsbrist och även andra hobbyprojekt pockar allt för mycket på sin uppmärksamhet. Det var faktiskt mer stressande än vad jag mindes det som att lägga upp det hela på min blogg för folk att följa men samtidigt är det även sporrande att ha ett mål att uppnå. 

Sedan senast så har jag åtminstone målat upp ett HQ som består av två plastsoldater tagna från infanterilådan (bara 16 gubbar kvar i den nu) samt en officer i metall från supportboxen. Jag gillar att de Japanska officerarna viftar med sina svärd. Det sticker ut och har få likheter med andra arméer till Bolt Action. En av officerens närmsta män fick en smg för lite extra punch i närstrid. 
Den andra fick en Japansk flagga. Jag ska försöka ha minst en flaggbärare i varje infanterienhet då det ser så snyggt ut på spelbordet (har spelat mot Japanerna ett flertal gånger) och skiljer som sagt den här armén från många andra. 


Jag har även färdigställt en observer/spotter i metall från ovan nämnda supportlåda. Det mest troliga blir väl att han kommer användas som en spotter till mitt framtida Mortar team då jag oftast väljer att inte lägga poäng på observers. 



Snart får det väl bli dags att ta tag i infanterienhet nummer 2 så jag åtminstone har gjort klart de figurer som en Bolt Action armé måste bestå av (två infanterienheter samt 1 HQ). 

Än så länge är nyårsafton 2023/24 långt borta och tur är väl kanske det? 😊


Ha en fortsatt bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar