lördag 11 mars 2023

Sent ska syndaren vakna - Kiss

Efter att ha varit mer eller mindre ett stort fan av rockgruppen Kiss sedan 1981/82 någonting så har jag nu äntligen fått tummarna loss och blivit medlem i Kiss Army Sweden. 
Härförleden så damp då medlemstidningen Destroyer ner i brevlådan och jag kan väl bara konstatera det som så många andra redan vet; det är verkligen en förstklassig tidning med massor av fina bilder och intressanta reportage. 
Jag inser ju även att jag aldrig någonsin kommer kunna gå ur den här klubben igen. Det känns så toppenbra helt enkelt. 



De senaste åren har varit otroligt givande att vara gammalt Kiss-fan. Efter att slentrianmässigt lyssnat då och då på deras musik så hände det massor av kul saker som fick mig att återigen vilja veta mer om mina gamla idoler. 
Först hittade jag Alex Bergdahls fantastiska podd Alex Room service. Sen har det kommit tre helt underbara böcker från nämnda Alex och hans medförfattare Carl Linnaeus och sedan kom det ännu en trevlig och intressant podd som heter Let me know som jag verkligen vill rekommendera för er som gillar Kiss. 
Dessa poddar har blivit nya favoriter för mig när jag sitter och målar mina spelfigurer och avnjuter en stor mugg kaffe. Det är lugnt och skönt att lyssna på samtidigt som det så klart är intressant. 
Självklart finns det så mycket mer att lyssna, läsa och se på när det kommer till det här bandet men för stunden räcker nämnda källor ihop med tidningen Destroyer långt för min del. 
Så många märkliga saker som man som ung undrade över gällande medlemsbyten, rykten, skivomslag, inspelningar mm men som då inte gick att ta reda på har vi nu fått betydligt mer klarhet i. 
Det som är bäst med alltsammans är att jag inte är själv i mina nörderier. Jag har nu hört och läst om så många andra kiss-fans berättelser och minnen så det är riktigt kul att se hur mycket gemensamt man har med andra Svenska fans åtminstone med de som ligger någonstans i åldersspannet 40-60 (!). 

Jag har liksom fått känslan av att Kiss känns så mycket närmre nu tack vare allt detta godis som ovan nämnda eldsjälar delar med sig av till alla oss som vill lyssna. 
Det har blivit kul igen att gilla detta, för mig och uppenbarligen många andra, fantastiska band. 

Ha en fortsatt bra dag och en trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar