torsdag 12 maj 2022

Flames of War - Desert Fort bundle 15mm


Efter en hel hög med missade chanser till att skaffa mig Gala force nines Desert fort så fick jag så äntligen möjlighet att köpa mig ett. Vet egentligen inte vad jag ska med det till då jag faktiskt inte har några figurer uppmålade för ökenkrig i den här skalan, men det är något med det som lockar mig och får mig att vilja ha det. Kanske har det att göra med barndomens lekar i sandlådan med Airfix fantastiskt fina Foreign Legion som ligger bakom eller så är det väl bara så att det helt enkelt är en sjukt läcker bit terräng. 

När fortet nu släpptes på nytt så kom det i form av en "bundle" där även bitarna för raserade murar ingår så nu finns möjligheterna där till att bygga mer, fler och större fort redan från början.  

Ökenslottet utbyggt med de trasiga murdelarna.  

Jag gillar som sagt detta starkt, den enda nackdelen är att det är till 15mm figurer men det är smällar man får ta. Det hade nog blivit sjukt dyrt, och tungt, om det varit för 28mm. Kankse rentav får måla upp lite ökenpjäser till Flames of War?  

Det som ingår i detta starpaket är:    

  • BB123 Desert Fort
  • BB124 Desert Fort Ruins

Både Alphaspel och Gustavsson Spel har i skrivande stund fortet hemma i lager. 



Ha en fortsatt bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar