lördag 22 januari 2022

Warhammer Fantasy Battle - Skavens och Goblins 1988

Mitt älskade gamla Warhammer Fantasy Battles ser ju ut att få en efterlängtad nystart/comeback under 2022 (eller senare). Förhandsinformationen lovar mycket gott om det hela men när det kommer till GW så får vi väl se vad dom kastar in för brasklappar när spelet väl är redo att släppas. Tills vi vet mer så får vi nöja oss med att kolla i backspegeln på gammalt gottis och kanske spela ett och annat parti av de äldre utgåvorna. 

Dagens bild är hämtad från 1988. Stenkastaren har jag ingen direkt anknytning till (jag köpte en Orc stone thrower från Marauder istället) men Skaven-figurerna är klassiska! Eldkastar-teamet är faktiskt några av de första spelfigurer som jag köpte (begagnade av en kompis) trots att jag inte samlade Skaven. Har för övrigt fortfarande inte målat dom 😁

Trevlig helg!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar