fredag 13 september 2019

Bolt Action - 8th Army carrier patrol (del 2)

För ett tag sedan fick jag äntligen Carrier nr 2 byggd och målad.
Förutom att dom kommer till nytta när jag spelar så tycker jag att det är riktigt snygga och vettiga modeller så jag är nöjd!



Enda problemet som uppstod är samma som alltid tycks uppstå, nämligen att jag sätter igång allt för många målningsprojekt på samma gång.
På mitt "målarbord" står det just nu följande modeller: 3 knights och en Warlord till Adeptus Titanicus, en kanon plus crew till min påbörjade Franska armé (Bolt Action), 5 stycken 8th army desert rats (Bolt Action), 11 stycken Franska infanterister (Bolt Action), 3 st Goblin Wolf raiders (Warhammer Fantasy Battles),  12 st kavallerister (Black Powder), 48 stycken Napoleonic infanterister (Black Powder) samt lite annat smått och gott.
När jag pratar med andra figurspelare så är detta inte alls något unikt men ändå blir jag lika trött varje gång som jag kommer på mig själv med det här.
Får väl börja med att sätta väckarklockan på riktigt tidig ringning så att jag får lite fler målningstimmar per dygn. 😊

Ha en trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Känner igen mig själv, har ett antal halvfärdiga figurer till tyskar, Warhammer Underworlds, 40k och random fantasyfigurer på målarbordet. Ändå började jag bygga tre Shermans i helgen... doh!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Laffe!
      Haha, ja så där verkar de flesta av oss figurmålare/spelare fungera.
      Lustigt att man aldrig lär sig! :)

      Radera