söndag 25 mars 2018

Bolt Action - Projekt 500 poäng (del 7)

Nästa vecka löper tiden ut på det här lilla projektet.
Det känns därför helt okej att redan nu kunna pricka av den sista pusselbiten till min armé.
Jag valde en ikonisk Panzerjäger 1 då jag anser att den tidsmässigt passar fint in med de andra enheterna.

På plussidan:
* Cool och lite ovanligt förekommande pjäs.
* En relativt kraftfull medium anti-tank gun.
* Låg poängkostnad (115p).

Minus:
* Klent pansar och att den är open-topped.

Jag grundmålade denna i mörkgrå färg och penslade på den ljusa färgen i ganska stora slarvigt applicerade penseldrag.
Jag försökte efterlikna att den ska vara handmålad i fält och vara både dammig och väl använd. 
I början av kriget i öknen så levererades Tyskarnas fordon i en standardiserad grå färg.
När fordonen väl var framme så målades dom om i fält och då var det vanligt att färgen blandades upp med sand och lera.
Inga sofistikerade färgsprutor här inte.         

Modellen är från Warlord Games och figurerna är från Perry Miniatures. 

     
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar