lördag 24 mars 2018

Bolt Action - Projekt 500 poäng (del 6)

Efter några veckor med årets upplaga av influensa så är jag nu redo för att gå in på slutspurten när det gäller att få det här i hamn.
Målet är som sagt att få ihop en färdigmålad armé på 500 poäng till Bolt Action på lite drygt 10 veckor.

Det kanske inte låter som någon större utmaning men om man inte har supermycket tid för att sitta och måla gubbar så blir det trots allt en kamp mot tiden.
För egen del så blir det en hel del tidsmässigt korta målningstillfällen.
En timme här, en timme där, ja emellanåt blir det knappt en halvtimme ens.
Det brukar även bli några sena kvällar avlyssnandes på en podd och något gott att dricka, samt några tidiga morgnar med starkt kaffe och radioskval.
Kanske inte alls låter som något kul men för egen del fungerar detta lika bra som avkoppling som att se på tv eller slösurfa på mobilen. 
Sen är det ju givetvis en fördel om man gillar att måla! :)

Nästa upp på målarbordet för min del blev en liten enhet med Fallschirmjägers.
Återigen, så hade det kanske varit bättre att lägga poängen på att bygga större enheter men för mig är det viktigt att måla figurer som jag gillar. 
Jag inbillar mig även att i små partier så kan det vara en fördel att kunna vara lite flexibel med sina enheter så att dom kan användas till flera olika uppgifter.
En del missions går ut på att hålla en eller flera punkter på spelbordet och där tror jag att en grupp med vältränade fallskärmsjägare kan göra nytta.
Vi får väl se hur det går när det blir dags för en miniturnering emot mina vänners 500-poängs armeér.

Snabbtagen bild. Ljuset är inte alltid det bästa när man har tid att måla. 
Figurerna är från Perry Miniatures och samtliga är i metall.
        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar