lördag 21 september 2013

MOTU - Kampen om det magiska svärdet 1983



En fin liten historia från He-Mans värld (eller Mattels beroende på hur man ser på det) som delades ut gratis i leksaksbutikerna.
Den är märkt med 1983 men jag vill minnas att det var senare än så som jag plockade upp mitt exemplar (1984-85 kanske).
Jag vet att jag var på jakt efter Star Wars gubbs men allt som fanns var en massa tjocka fantasy-gubbar som tydligen hette Masters of the universe.

Kampen om det magiska svärdet är en ganska humoristisk liten berättelse.
Det syns tydligt att tecknaren har fått instruktioner att ta med så mycket prylar som möjligt från leksakernas värld.
Tecknarstilen är nästan lite överdrivet "löjlig" och det nästan ser ut som att serietecknaren mer är van vid att teckna Kalle Anka än fantasy.
Naturligtvis finns det även bilder på leksaker i tidningen.
Jag måste säga att både stilen och färgerna på den här leksakslinjen är sjukt snygga.

Nåja, vid det här laget var jag själv på väg att upptäcka fantasyvärlden och allt kul som ingick i det så för mig var det en självklarhet att dra med den här blaskan hem.

Mycket nöje! ;)




































      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar