onsdag 2 februari 2022

Var kan jag köpa Bolt Action-saker?


-Vart kan jag vända mig om jag är nyfiken på figurspelet Bolt Action?  

Frågan har ställts då och då och eftersom jag av många anledningar verkligen kan och vill rekommendera BA som figurspel så tänkte jag här klistra in några länkar till Svenska butiker som tillhandahåller pjäser, böcker och boxar till Bolt Action. Självklart kan man även finna det man behöver utanför landets gränser men just i den här posten så håller vi oss i Sverige. Jag tänker att man kan ju försöka stötta de Svenska butiker som valt att ha sakerna hemma i lager och samtidigt då kunna åtnjuta fördelarna med snabba leveranser. 

Snabb och säker leverans och trevligt bemötande när om man behöver fråga något. 
Har bla ett fint sortiment av Rubicon Models plastbyggsatser. Finns allt för att komma igång med Bolt Action. Regelböcker, startboxar, ordertärningar, färg och såklart figurer och fordon. 

Återigen en butik med ett bra sortiment av allt som du behöver för att komma igång. 
Regelböcker, terräng, figurer, fordon, färg mm. 
Blixtsnabb leverans via DHL. 

Ett lite mindre sortiment av Bolt Action-figurer och fordon samt böcker och byggnader. Har senaste tiden haft rea och det går att göra fynd här. Väldigt snabb leverans via DHL. 
Uppdatering 2023-10-16 Företaget tycks inte längre sälja Bolt Action. 

Bra utbud av figurer, boxar och böcker. 
Penslar, färg mm
Verkar ha utökat sitt sortiment på sista tiden vilket är glädjande att se. 
Uppdatering: Bra priser. 
Dessvärre längre leveranstid än både Alphaspel och Dahlborg’s Battle. Att behöva vänta 10 dagar för ett inrikes DHL-paket är inte ok. 
Julklappen som jag beställde i god tid julen-22 blev levererad långt efter nyår. 

Har ett mindre sortiment av figurer och fordon. 

Stort sortiment med många alternativa tillverkare på både fordon och terräng. 

Ett för mig oprövat kort men dom verkar ha en hel del Bolt Action i sitt sortiment. 



Om du är nyfiken på att börja spela Bolt Action så kommer här också ett kortfattat tips från min vän Peter: 

”Ni kanske vet detta redan men köper man en låda med 30 figurer och en låda Support Group  så har man en bra grund för en arme. 

Support lådan: 2 officers, 1 medic, 1 observera, 1 MMG, 1 medium mortar. 

30 figurslådan: 2 squads a 10 man. 1 Sniper team, 1 AT-rifle team, Light mortar team, 4 extra.

Om man köper dessa 2 lådor så kostar de ca 500:-”



Det finns också en alldeles utmärkt Facebookgrupp som heter Bolt Action Sverige där man kan vända sig med frågor och funderingar runt spelet. 


Om du känner att just din favoritbutik av Bolt Action-prylar inte finns med i listan ovan så är du välkommen att lämna en kommentar här under så gör jag gärna ett tillägg i texten. 

Ha en bra dag och tack för att ni läser! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar