måndag 14 februari 2022

Stjärnornas Krig - OKEJ Poster 1983

14 februari och Alla hjärtans dag. Kan inte komma på något bra att skriva om som kan anknyta till kärlek, rosor och Valentin så jag bestämde mig för att ta något som jag älskade som barn och som jag fortfarande har varma känslor för; Stjärnornas Krig. 1983 var ett bra år för oss Star Wars nördar. Jedins återkomst hade biopremiär och nya figurer och skepp fanns att förundras över och välja mellan i leksaksbutikerna. Förutom allt detta så kunde man hitta reportage, bioannonser och annat Stjärnornas Krig-relaterat i alla möjliga tidskrifter. En av dessa var givetvis tidningen OKEJ där vi i nummer 22 från samma år kunde njuta av denna fina poster. Det enda som jag kan undra över är varför vi inte fick mer och fler bilder från Star Wars? Filmerna var stora succéer och jag är säker på att fler än jag hade blivit överlyckliga över mer och fler bilder att sätta upp på väggarna hemma. Kanske ansågs dom som ”barnsliga” vem vet? Jag vet att det kunde vara lite känsligt att avslöja för en del coola kompisar att man (fortfarande) gillade Star Wars och än värre blev det när det fanns tjejer i närheten. Idag hade jag nog inte brytt mig ett dugg. 😁


Ha nu en fortsatt bra dag och glöm inte att vara extra snälla mot era nära och kära! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar