tisdag 25 januari 2022

Warhammer - Empire Outriders 1992

Som jag säkert nämnt vid något tillfälle så fullkomligt älskar jag de äldre Empire-figurerna som Games Workshop gav ut till Warhammer Fantasy Battles. De flesta är suveränt skulpterade av Michael och Alan Perry och linjen känns så otroligt välgjord och dessutom, för sin tid och det faktum att dom är i metall, varierande. Vid tiden runt 1992 så var inte figurerna så överdrivet stora heller. Visserligen så kunde stora och spretiga vapen vara irriterande när man försökte bygga snygga och fungerande formationer men sådant brukade ändå gå att lösa. Perrys intresse och kunskap för historia lyser för övrigt ganska tydligt igenom redan här. 


Outrider-figurerna på bilden är från 1992 och jag tycker att dom är löjligt snygga i sin enkelhet. Jag köpte dessa begagnade av min kompis Peter som i sin tur målade upp dom för snart 30 år sedan. Färgerna är glada och baserna är gröna, precis som det skulle vara! 😊

Trettio år. Det slog mig precis att i år blir det t r e t t i o  år sedan jag började med figurspel. Det är alltså snart 30 år sedan jag köpte mitt första Big box game; Warhammer Fantasy Battles 4th edition. Får nog fira det under året med att måla upp lite mer fantasy-gubbar. 

Ha en fortsatt bra kväll! 

2 kommentarer:

  1. Håller med, riktigt snygga figurer, jag har aldrig lyckats med dem i strid men de gör sig bra på slagfältet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har mött dom (faktiskt just dom på bilden ovan) men minns inte hur dom presterade.
      Antar att Rule of Cool får råda här! :)

      Radera