måndag 16 mars 2020

Första spelfigurerna - Warhammer Orcs

På bilden nedan ser vi tre Orcher.
Bilden är inte speciellt bra och den har ett antal år på nacken.
Den här bilden dök av en slump upp idag och jag hann tänka "vad fanken har jag en bild på dom där tre för" men så kom jag ihåg att det där är tre av mina allra första spelfigurer som jag någonsin målade.
Dom bör ha fått färg på sig under 1992 för det var det året som jag först kom i kontakt med Warhammer fantasy battles.
Baserna är omgjorda vid senare tillfälle.
Under sanden som nu pryder basen döljer det sig ett lager med Milliput så dom lär aldrig någonsin lossna från sina plattor.
Färgerna som jag använde var från Humbrol eftersom det var sådana färger som jag var van vid att använda från min tid som modellbyggare.
Med tanke på ovanstående så tycker jag ändå att dom är helt ok.
Dessutom påminner dom mig om den där tiden när du fick nöja dig med de figurer som fanns i butiken hos din lokala handlare.

Ett stycke nostalgi på en 25x25 bas. :)   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar