lördag 6 juli 2019

Bolt Action Franskt HQ

Med den senaste tidens värme så har det per automatik inte blivit mycket målande och pysslande för min del.
En av få fördelar med busväder, regn och kyla är att det uppstår fler hobbyluckor där jag, utan att få dåligt samvete, kan måla gubbar.
Dock så lyckades jag till slut få färdigt mitt HQ till min framtida Franska styrka till Bolt Action.

Gillar verkligen dom här figurerna.
Snyggt skulpterade och dom känns väldigt annorlunda i jämförelse med alla ökenkrigare som jag målat den sista tiden.
Jag hade tur och fick dom här av en kompis som inte behövde dom men annars går dom att skaffa via Alphaspel eller direkt via Warlord Games webbutik.

Det pratas mycket om för och nackdelar med plast kontra metallfigurer.
Dom här är i metall och jag föredrar faktiskt det.
Visst är det enklare att få lite variation med plastgubbar, dom är lättare att konvertera och färgen "chippas" kanske inte heller så lätt men detaljerna är bättre på många metallfigurer och det gillar jag.
Den dag som någon släpper en plastlåda med Fransmän så kommer jag dock att köpa den ändå men just nu  saknar jag dom inte eftersom dom här i metall är så pass bra.

Ha en fortsatt bra dag på er.
Ser ut att bli regn så kanske är det lönt att förbereda era färger och penslar för en inomhusaktivitet. 😊







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar