tisdag 30 januari 2018

Big Jim - Baseball outfit 1975

Baseball-dräkter har vi sett tidigare här på bloggen.
Den här varianten, för visst finns det flera olika utgåvor, kom ut 1975.
Precis som många av de tidigare klädseten så är även detta välgjort åtminstone när du bara tittar på det utan att röra.

Big Jeff är redo för att slå iväg en riktig rökare.
Men innan dess så ska han lägga sig ner.
Kanske tappar han då också sin keps.
Spännande!

I detta set #7354 ska det ingå:
Tröja, byxor, vita strumpor, gul keps, boll, baseballträ, svarta spikskor samt en baseballhandske.

Den här lilla fotosessionen fick bli en snabbt avklarad sak.
Vädret var jättefint.   
Jag hade tid över.
Jag hade fått en ny dräkt av farbror Postman.
Så vad kunde gå fel?

Jo figuren kan inte hålla i sitt slagträ.
Det faller ur händerna på honom i princip hela tiden.
Riktigt j*vla irriterande!
Sedan har vi problemet med att figurerna inte kan stå upp för sig själva.
En liten vindpust och genast så bestämmer sig den tuffe idrottsmannen för att lägga sig raklång i gräset (givetvis tappar han då sitt bollträ, sin boll OCH sin förbannade keps!

Nu håller jag i slagträet. Vad ska jag nu göra? 
Var är bollen? Kan jag lägga mig ner i gräset igen? 
Varför ser du så arg ut?

Jag hoppas verkligen att barnen som fick det här jäkla möget i sin leklåda hade bättre tålamod än det jag har för maken till skräptillbehör har jag inte sett på länge. 

Jag var faktiskt redo för att göra en homerun med gubbfan genom att slänga honom högt över hustaket och sedan springa ett segerrusigt varv runt trädgården.
Kanske skulle jag även sjunga en segersång;

Beat on the brat, Beat on the brat, Beat on the brat with a beseball bat, Oh yeah, oh yeah, uh-oh...
 
Snygg outfit att titta på men totalt värdelöst som leksak. :)






   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar