söndag 6 oktober 2013

Games Workshop Citadel Combat Cards 1988



Kan inte säga mycket om dessa kort mer än att jag verkligen gillar utseendet på dom.
På vart och ett av korten finns det en klassisk Citadel figur avbildad.
Varje figur har fått ett passande namn och har också olika stats som man använder när man spelar.
När jag surfade runt efter info om dessa Combat cards så hittade jag också ett antal sidor med spelregler och annan information så det är inga större problem för den som vill grotta ner sig i sådana detaljer att hittad det.
För mig så är själva korten det som är viktigast :)
Varför då ha dom i obrutna förpackningar?
Tja, jag är svag för klassiska förpackningar prydda med loggor som man numera aldrig får se på nyare spel och leksaker.
Vill man ha tag i lösa och använda kort så finns det massor att köpa för löjligt små summor.
Givetvis är Ebay det bästa och billigaste stället om man vill införskaffa Citadel Combat Cards. 




Det gavs ut 6 olika lekar: Monsters, Chaos, Goblinoids, Dwarfs, Space War och Warriors.
Under tidigt 90-tal släpptes det fler lekar men designen var då annorlunda och i mina ögon inte alls lika intressanta.















     

2 kommentarer:

  1. Fin samling! Själv har jag monsterleken som jag köpte för många år sedan, back in the days. Spelade aldrig med dem utan köpte dem mest för bilderna. /Hans

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hans!
      Min första lek var "Warriors" som jag plockade upp i någon reaback.
      Uppskattade nog inte bilderna lika mycket då som jag gör nu :)
      Funderar nästan på att sätta dom i en samlarpärm (sådana som finns för traditionella hockeykort/Magic) så att man lättare kan bläddra bland de fantastiska bilderna.
      Får nog dagdrömma om det idag... :)

      Radera