fredag 1 april 2022

Seriealbum Creepshow - 1991

Ett snabbt inlägg om ett seriealbum som jag av en slump sprang på häromdagen. 

Hade helt glömt bort detta men när jag nu åter såg albumet så mindes jag att det fanns i butikerna när jag var yngre och att jag då (tidigt 90-tal) var bra sugen på att köpa det. Det är oklart varför det inte införskaffades men jag antar att det som så många gånger förut handlade om prislappen. Hursomhelst så gavs det ut i Sverige under 1991 av bokförlaget Smilax. I USA verkar det släppts redan 1982 i samband med en film med samma namn som Stephen King skrev manus för. 

Albumet innehåller 5 ganska korta noveller som är tecknade av Berni Wrightson. 

Berättelserna är inspirerade av klassiska skräckfilmer och serier och är en mix av skräck och en lite absurd humor. Jag tycker att det här är riktigt underhållande men visst,  jag får erkänna att det var mer spännande när man var barn.



Uppslag ur ”Fars dag” den novell som jag själv gillar allra mest. 


Ha en riktigt trevlig helg på er och tack för att ni då och då tittar in på min blogg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar