söndag 17 april 2022

Dagens Warhammer-bild 1992


Dags för lite Warhammer 4th ed godis. Figurerna till både Goblins och High Elves var helt nyutkomna och själv var jag helt såld på dom. En fantastisk tid. I år är det 30 år sedan som 4th släpptes och lika många år sedan som jag köpte min låda på GMS Import i Lund. Eftersom butiken låg en lite längre promenad från mitt jobb så hade jag en sportbag med mig för att transportera hem härligheten i. Jag åkte dessutom tåg hem och ville nog inte sitta helt öppet med en låda Warhammer under armen och riskera att någon skulle se exakt hur nördig jag var. Jag passade även på att köpa en Skeleton Army-låda när jag ändå var där. 







Ha en fortsatt bra påsk! 

2 kommentarer:

  1. En kompis köpte startboxen och bestämde sig snabbt för att paxa alvern som såg rätt så mycket tuffare ut än goblins. För att få med mig på tåget körde vi en testmatch med lite av det som fanns i lådan, han hade en liten enhet bågskyttar och jag några goblins med spjut. Vi hade inte kommit så långt i reglerna som till detaljer som poäng för olika trupper så vi körde helt enkelt 10 var. Eftersom han "bara" hade bågar verkade det rättvist att mina goblins startade en bit bort så han fick chans att skjuta lite. Efter att ha blivit rätt decimerade kom mina stackars nåldynor till slut fram i närstrid, så nu skulle jag få min chans! Besvikelsen blev dock stor när det visade sig att till och med alver med bågar utklassade mina ynkliga gubbar i närstrid. Så det blev inte Orcs & Goblins för min del, men som tur var fanns det annat så när kompisen inte långt efter köpte mig en låda med Knights Panther var jag fast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid trevligt att höra om folks minnen från den här tiden.
      På något sätt så låter det så lugnt och enkelt när man försiktigt började spela sina första partier med hjälp av innehållet ur boxen. Jag hade också en kompis som valde High Elves (han köpte dock en egen låda) så mina första partier var mina med Goblins mot Högalver. Har för mig att jag köpte en Goblin "General" på en Giant Spider (Marauder) som mitt första tillägg till denna Goblin här. Jag hade några få Orcs sedan tidigare men absolut inget som räckte till en enhet. Det var enkelt men det var samtidigt väldigt kul att spela.

      Radera