måndag 18 april 2022

Playmobil Space 1981/82

 Jag sticker emellan allt figurspelande med en bild ur en leksakskatalog från 1981/82. Playmobil är en sådan där odödlig leksakslinje som jag tror att alla känner till. Dom fanns på fritids och dom fanns hemma hos kompisarna. Själv hade jag inte så mycket Playmo men lite gubbar från den Tyska kopian Play Big, som vi ju faktiskt berört tidigare i bloggen och som är ett stycke leksakshistoria i sig, hade hittat hem till mig. 


För oss som gillar Stjärnornas Krig så är väl den där RD-D2 liknande skapelsen (GE5P) det som ögonen fastnar först på. Skulle faktiskt kunna tänka mig att ha en sådan där idag också. 😊



2 kommentarer:

  1. Helt magiskt att få se denna bild igen som jag länge tittade på i min egen leksakskatalog.Tack så mycket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra!
      Visst är det en mäktig känsla när man hittar saker som får nostalgimätaren att blippa lite extra! :)

      Radera