måndag 5 juni 2023

Bolt Action - Japanese Army (del 10)

Så där då har jag målat upp ännu en enhet med infanteri. Denna gång en Bamboo Spear Fighter Squad. 
Gruppen består av 10 figurer beväpnade med just bambuspjut och är Inexperienced. Billiga i poäng men ändå en enhet som i närstrid kan bli lite jobbiga att möta. 



Asken innehåller 10 figurer i metall och kräver inte mycket förberedelser innan det är dags att måla dom. 
Jag körde en grundmålning med grå färg och började (givetvis) med att måla deras hud. 
Jag ville att dom skulle se ut som en före detta grupp med soldater som trots avsaknad av vapen och riktiga uniformer bestämt sig för att göra ett försök till att stoppa fienden till det Japanska riket. Jag valde därför färger på deras kläder som stämmer överens med övriga figurer i min armé. Dom fick även äran att bära med sig en illa tilltygad flagga till striden. 




Dom här var kul att måla och hade jag haft mer tid så hade dom blivit färdiga betydligt snabbare. 

Asken är inköpt via Dahlborg’s Battles

Trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar