måndag 4 maj 2020

Victrix - Roman Legionaries

Har precis färdigställt ett litet gäng med Romerska legionärer.
Figurerna är i skala 28mm och kommer från den Engelska tillverkaren Victrix Miniatures.
Förpackningen innehåller delar för att kunna bygga 25st figurer inklusive ledare, standard etc.

Jag tycker att det här var en väldigt enkel byggsats med bra alternativ för att få en variation bland gubbarna.
Plasten är i god kvalité och det behövdes inte speciellt mycket rensning av gjutskägg och sk "mould lines".
Några baser ingick tyvärr inte så jag använde mig av runda figurplattor från Warlord Games men här antar jag att det går bra att använda precis vilka baser du vill beroende på vilket eller vilka spel som dom ska användas för.
För egen del så valde jag att montera dom individuellt på egna baser för skirmish-spel som SPQR men målade även upp ett movement tray från Renedra för att kunna använda dom som regement för de spel som kräver det.

Sköldarna levererades utan några dekaler och från början målade jag dom röda men bestämde mig sen för att testa Little Big Mens Shield transfers som jag fick beställa direkt från Victrix UK.
Med facit i hand så var detta ett bra beslut då jag fick nöjet att pröva några av de absolut bästa transfers som jag någonsin arbetat med på en modell!
Ett tips innan ni använder dessa är att kolla in någon tutorial då dom appliceras något annorlunda än vanliga transfers.
Måla även skölden eller underlaget vitt före applicering.   

 
Nu tillbaka till Bolt Action samt dom där Napoleonska fotsoldaterna!

Ha en bra dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar