söndag 23 mars 2014

40k - Space Ork Battle Wagon MkII

Jag har ju som bekant inte så mycket över för de lite "nyare" skapelserna som GW då och då ger ifrån sig.
Med få undantag tycker jag allt har blivit alldeles för stort i storlek och framför allt är det mesta för "allvarligt" mörkt och humorlöst.



När jag införskaffade denna Battle wagon så kände jag ungefär likadant.
Stort, fult och humorbefriat var några av orden jag kände när jag lyfte på locket till asken.
Var fanns de knasiga sakerna? De knepiga tillbehören? De konstiga lösningarna?
Jag saknar verkligen de överdrivna experimenten som Orksen verkade ägna sig åt under de första versionerna av 40k. En lyftkran är visserligen en kul sak men den känns faktiskt ganska uttjatad vid det här laget (har ju funnits på otaliga modeller de senaste 20 åren).
I Epic fanns det (så klart) massor av kul kreationer signerade av de Orkiska Mekboyzen.
Gobsmasha, Spleenrippa, Bowel burna, Lungbursta och ytterligare massor av varianter.




Jag försökte göra min MkII Battle wagon till ett fordon som åtminstone kan ses som besläktad med de äldre fordonen från Epic. En kombination av en liten Braincrusha och en Bowel burna kanske?
Kanonen (tornet är avtagbart) är överdrivet stor men jag tycker att den ska vara det.


Färgschemat fick bli Bad Moons eftersom det är den "rika" klanen som troligtvis har mest tänder för att kunna bestycka en sådan här skapelse :)
Röda fordon är visserligen alltid snabbare (det vet ju alla eller hur?) men min gula version av den här skapelsen är i första hand tänkt som ett supportfordon.

 Orkses never lose a battle, if we win we win, if we die we die fightin' so it don't count.
 If we runs for it we don't die either, cos we come back for annuva go, see!

 



   


       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar