onsdag 24 mars 2021

Warhammer - Dwarf Cannon 1988

Jag brukar normalt sett inte måla om figurer som jag någon gång ansett vara färdigmålade. Jag tycker faktiskt att det är lite charmigt att se äldre och ibland tidstypiskt paintjob på figurerna. Det hör liksom till. Den här gången så gjorde jag dock ett undantag då jag nog aldrig känt mig nöjd med mitt gamla arbete på den här klassiska kanonen och dess besättning. Jag tog mig även tid till att tillverka en liten bas till dom när jag ändå var igång med mitt restaureringsprojekt. Det mesta av det gamla grundarbetet är kvar men då jag någon gång på 90-talet inte brydde mig om sådant som highlights och/eller skuggning så tillsatte jag lite sådant. Commandern som står på en liten pall lät jag bli att måla då han såg betydligt bättre ut än hans båda kamrater. Det hela är långt ifrån perfekt men jag känner mig ändå nöjd. Den ser ok ut på spelbordet och det är alltid huvudsaken för mig. Åtminstone känner jag mig nu mer bekväm med att ta fram och använda den till Warhammer Fantasy Battles eller underbara Warlords of Erehwon. 


Så här såg den ut tidigare. Finns till och med representerad på bloggen så tidigt som 2013. 😊

Nu har jag gjort två tillrättalagda Dwarf-enheter under 2021 vilket känns riktigt roligt. Till Erehwon behöver man inte så många enheter så målet närmar sig med stormsteg. 


Ha en fortsatt bra dag och tack för att ni tog er tid till att läsa. 



   

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar