fredag 22 maj 2020

Bolt Action - Tysk medic

När du beställer en ny armébok för Bolt Action via Warlord games så får du oftast en specialfigur med på köpet.
Dessa figurer ska vara exklusivt framtagna i samband med framtagandet av böckerna och går alltså inte att beställa separat, åtminstone inte via Warlord games egna webbutik.
Figurerna är oftast lite speciella och ganska roliga att måla men är i ärlighetens namn kanske inte alltid så användbara i själva spelet.
En del är karaktärer så som Rommel och Patton men jag misstänker att de flesta uppmålade ex av dom här stannar på display i figurskåpet.

Nedanstående figur, eller figurer eftersom dom är två, är ett exempel på en "exclusive free miniature".
Den är helt i metall och jag monterade den på en något större bas än de 25mm som är vanliga i BA. 
Jag tycker att det här är en bra och välarbetad miniatyr som mycket väl går att använda som en Medic-pjäs i en Tysk BA armé.


Någonting med den får mig alltid att tänka på filmen Stalingrad från 1993 och kanske är det där skulptören hittat inspiration till den?



Nu har det gått ett par år sedan som jag målade upp denna.
Jag valde då att måla min bas som höst eller tidig vår då jag inte bestämt mig hur jag vill göra med plattorna till resten av min vinter-armé. 
Får se framöver om jag vågar slaska på någon typ av snö på plattorna för att få fram lite mer av en frusen och kall känsla. 
          
   


Här kan du läsa mer om Army Book Germany via Warlord games hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar