fredag 29 maj 2020

Polistil - Disneybilar Alga 1975-76

Dom här Disneybilarna minns jag från min barndom.
Jag hade själv lyckan att ha Kalle Ankas bil med Knattarna placerade i en liten lucka där bak.
Det gick att ta loss Knattarna och då kunde luckan stängas vilket uppskattades enormt.
Tyvärr så sitter de tre brorsönerna fast i varandra så dom fick alltid skutta omkring tätt tillsammans.
Minns bilen som väldigt välgjord och mycket kul att leka med.
Min kusin som var Disneyfantast hade fler av dessa bilar men minns inte exakt vilka av dom han hade men minns Stora Stygga Vargens släp väl så tror att den fanns i hans "samling".
Han placerade nog dom mest som ett prydnadsföremål på sitt rum medans jag lekte (mycket) med min Kalle-bil.

Själva bilen fanns kvar i många år och jag hittade faktiskt de sorgliga resterna av den häromdagen.
Kalle var borta. Knattarna hade inga ben. De fina hjulen var försvunna.
Själva metallskalet av bilen hade nästan ingen färg kvar och underredet hängde löst.
Trist att se men jag är ändå glad över allt roligt som jag hade som barn med den där bilen.
Det är ju trots allt det som leksakerna är till för.   

Trevlig helg!

Bild saxad ur Leksakslandet 1975-76

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar