tisdag 26 maj 2020

Bolt Action - T-34/76 Medium tank

För ett tag sedan så byggde jag ihop en ny stridsvagn till min Sovjetiska armé för figurspelet Bolt Action.
Jag kände att jag nu "behövde" en klassisk T-34/76 som ett komplement till den senare 34/85-modell som jag målade upp redan i början av mitt BA-äventyr.

För ändamålet så valde jag att köpa Warlord Games Plastbyggsats som är en enkel och hyfsat billig byggsats (speciellt när inköpet gjordes under black friday).
Med hjälp av innehållet byggde jag mig en Stalingrad tractor factory model från 1942.
Dessa vagnar byggdes på plats i Stalingrad och rullades bokstavligen direkt ut från fabriken och sattes direkt in i striderna i området runt staden.
Som jag förstått det så finns det idag endast en styck kvar av denna ovanliga modell så det kändes lite extra intressant att välja just denna version av den berömda stridsvagnen.


Som byggsats så är detta som sagt en väldigt enkel modell och den levereras helt i plast.
Den är lätt att bygga samman och delarna passar bra ihop.
Tyvärr så lyckas Warlord Games återigen med konststycket att pryda asken med saker som inte alls ingår i förpackningen.
På askens mycket snygga framsida ser vi tydligt att vagnen som är avbildad har de så karaktäristiska runda bränsletunnorna men dessa finns inte med i asken.
Kanske inte låter så farligt men just denna detalj är en väldigt igenkännande faktor på T-34:or.
Detta är nu tredje byggsatsen som jag köper från WG och där askens box-art inte stämmer överens med innehållet.
Om jag i framtiden köper mig ännu en T-34 så kommer jag definitivt att pröva Rubicons version just på grund av denna lilla detalj. 


Nåja, jag är nöjd ändå och priset är ändå bra för en sådan här modell.
Den kommer definitivt komma till nytta i framtida Bolt Action-partier och då rullar den säkert lika bra trots mitt gnäll.

Om du pysslar med Bolt Action eller känner dig sugen på att ge dig in i hobbyn så finns det som jag tidigare nämnt en Svensk Bolt Action Facebook-grupp att gå med i.
Där har du chans att ställa frågor, prata pyssel eller byta/köpa/sälja figurer med andra likasinnade.
Sök på Bolt Action Sverige så hittar du den säkert. :)

Ha en fortsatt bra dag!
 
 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar