lördag 13 februari 2021

Black Powder - Frusna soldater

Har under en tid tillbaka målat på en ny infanterenhet till min Franska Napoleon-armé. Jag hade inte alls tänkt att måla upp några vinterklädda soldater mest av den enkla anledningen att dom inte passar så bra ihop med mina övriga figurer men när jag såg en del av dom här så var jag bara tvungen att måla upp åtminstone några av dom. 

Perry Miniatures ”Retreat from Moscow” pjäser är sjukt fina och så fulla av detaljer och liv att man knappt tror det är sant när man sitter där med sin pensel i högsta hugg. I samma serie finns det även kavalleri, slädar och tom scavengers, alla lika fina och ”fulla av liv”-intressanta pjäser. 

Då jag känner att detta inte är en serie figurer som passar sig för löpande band-fabriksmålning så valde jag att blanda upp dom med vanliga infanterister i plast från Warlord Games och Perrys vilket funkar bra. En del har jag satt på individuella baser för att i framtiden ev kunna använda dom till andra typer av spel. 

Jag gav baserna en lätt touch av vinter och kyla istället för djup vit snö så kan dom ändå funka hyfsat med mina andra pjäser till Black Powder. Kanske kan man ha dom som veteraner eller liknande? 

Hur som helst så är jag nöjd och det var roligt att äntligen färdigställa enheten. Det märkliga är att så fort jag blev färdig så började jag i huvudet planera för ännu en enhet fast att den här tog en hel del tid att slutföra. Slutligen så vill jag självklart verkligen rekommendera Perry Miniatures stora utbud av gubbar för de av er som blir sugna på att måla upp något lite annorlunda till era Napoleonic-styrkor. 

Trevlig helg! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar