tisdag 22 september 2020

Big Jim - Svenskt instruktionshäfte 1974

 Måste få visa upp det här härligt charmiga instruktionshäftet från Mattel 1974.


Det är inte i mint skick, trasigt och med lösa blad men det är översatt till Svenska och texten verkar vara skriven på en skrivmaskin. Det är ju egentligen inte unikt alls med Svenska bruksanvisningar från 70 och 80-talen men när det kommer till just Big Jim har jag inte sett så många exempel tidigare. När ett gammalt pappersalster är trasigt som denna börjar man ju undra exakt varför den överlevt i alla dessa år. En papperslunta som ser ut så här brukar ju faktiskt ganska säkert hamna i papperskorgen. Åtminstone jag är glad att den inte hamnade där! Även om den inte är så bläddervänlig så tycker jag att den förtjänar att kunna läsas av Big Jim samlare som liksom jag ser den som ett stycke intressant leksakshistoria. 




 

Bilderna är inte jättebra och pappret ser lite gulare ut än i verkligheten men jag tror ändå att ni ser vad dom föreställer. Kanske kan dessa till och med komma till nytta för någon nostalgiker som vill fixa till sin gamla jeep?

Vilken Jeep menar han?


Ha en bra dag!      

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar